Cheeky Malin

2012-01-24
23:22:11

Utmanad av Meekatt

Fick en utmaning av Meekatt på hennes underhållande blogg För sån é jag – en (h)ärligare blogg? http://www.meekatt.com/


1) Vad gjorde du för tio år sen?

För tio år sedan bodde jag nere på Rhodos och jobbade i en bar, var tillsammans med en het grek som åkte cool båge och senare samma år öppnade jag egen butik.

 

2) Vad gjorde du för 1 år sedan?

Hade återvänt till tristessen i Sverige, så jag satt väl i soffan och hade någon typ av telefonrelation med en ny svensk kille (numera mitt ex).

 

3) Fem snacks du gillar:

Får man BARA välja fem? I så fall alla Marabou, men helst Helnöt. Kan uppskatta salta nappar, Sportlunch, ostbågar och mer ännu choklad.

 

4) Fem sånger du kan hela texten till:

Ja men troooligt. Jag är faktiskt 41. Kan inga låtar längre. Måste ha blåst bort hjärncellerna.

 

5) Fem saker du skulle göra, om du var mångmiljonär:

Köpa ett hus i Grekland, betala studielånet, hyra in en Biggest Loser-tränare och en personlig kock som fixar god och nyttig mat när jag själv inte orkar. Kan nog bli rätt ofta. Kanske borde köpa en bil och fixa ett körkort också. Synd att det inte var sex saker man skulle välja, för då kanske jag hade delat med mig också. ;)

 

6) Fem saker jag aldrig skulle klä mig i, eller köpa:

En sån där ful overall som alla fått för sig att ”mysa i”, ballerinaskor kommer inte på mina fötter så länge jag lever, jeans med svinhög midja ser enbart larvigt ut på mig. En beige trenchcoat är kanske inte direkt snyggt. Jo, kanske om man ska tramsstrippa i den men då ska man ju även ha en strippkropp under. Inte samma grej att slita av sig och skrika TADA med denna kropp. Förutom strippor är det väl bara agenter som har trenchcoat på sig väl? Jag är varken eller. Jag drar aldrig mer på mig en reseledaruniform igen. Har knubbat runt tillräckligt i sådana. Herre gud.

 

7) Fem saker du gillar att göra:

Jag tror jag har tappat intresse för allt just nu. Otroligt att jag ens deltar i utmaningen. Mitt aktiva sociala liv är utbytt mot ett frågeformulär i en blogg. VAD HÄNDE? Jag brukar normalt annars älska att retas, gilla att flirta, uppskatta att bitcha upp mig med Sussie och vara ute och träffa folk. Nu sitter jag och nästan drar till med ”gillar skogspromenader och trevliga hemmakvällar ” som alla andra losers.

 

8) Fem dåliga vanor:

För lat, för ironisk, för cynisk, för sympatisk och för tråkig för mig eget bästa just nu.

 

9) Fem favoritleksaker:

Min laptop, min mobil, min kamera, min lattjolajbanlåda och grej till. Ey!

 

10) Tio personer jag vill se göra denna utmaning:

1. Sussie – hon kommer vägra

2. Helena – Kom igen nu Kurtan!

3. Johanna S – Partypinglan behöver utmanas

4. Johanna K – The secret life of JoK

5. Ann-Britt – Ja, du läste rätt

6. Karolin – Min blogg och jag

7. Millans hälsoblogg

8. Joanna – Jag är inte dum i huvudet!

9. Sister Moonshine

10. Birre – aldrig köpa värmespolar va?

PS. Jag avskyr kedjebrev så detta är INTE menat som ett sådant!!! / Cheeky Malin
Kommentarer:
#1: Meekatt

Wohoo! You did it! Jag är också en "kedjebrevshatare" men ibland får man offra sig! ;)



Vad menar du? Har du ingen onepeace?! Haha, trodde alla utom jag hade det! Nya flugan på Facebook: Fredag, 20:00 "På med onepeace, nu är det fredagsmys!" Skjut mig. AV med kläderna...nu är det fredagsmus säger jag! Hahaha!

2012-01-25 @ 09:48:35
#2: Cheeky Malin

Ja jag fattar inte hypen alls. Tulta runt som en jäkla tellytubby och se ÄNNU fetare ut?

2012-01-25 @ 17:18:02
#3: Sussie



1) Vad gjorde du för tio år sen?

Jobbade i ett hysteriskt tempo. Eget företag och ett maximalt driv! Körde vespa. Dock betydligt fulare än den jag har idag. Hann inte med så mycket mer än att jobba. Blev ett item med Jan. Jisses….10 år sen redan.



2) Vad gjorde du för 1 år sedan?

Hade en av de sämsta perioderna någonsin. Tung sorg.



3) Fem snacks du gillar:

Choklad, choklad, choklad, choklad och choklad. Riesen (pensionärschoklad). M & M:s, hederlig Marabou mjölkchoklad. Finlirar med Valhrona däremellan.



4) Fem sånger du kan hela texten till:

Har aldrig och kommer aldrig att kunna memorera en hel text. Nån vers här och där. Lever med Jan ”The Lyric” Axelsson som däremot kan ALLA texter, inom Pop, Rock och en och annan visa. Har dragit AC/DC-låt på luftgitarr för svärmor. Utan sång. Men ett classic performance.



5) Fem saker du skulle göra, om du var mångmiljonär:

Flytta till Medelhavet halvårsvis. Köpa muskelbil efter principen störst kör först. Fortsätta shoppingen med muskelmotorcykel. Uppgradera boendet. Säga upp mig. Resa Jorden runt och fundera på vad jag faktiskt VILL göra. Köpa ny och fungerande mage. Typ. Och tusen saker till som jag inte kommer på nu.



6) Fem saker jag aldrig skulle klä mig i, eller köpa:

En sån där dyngful stickad mössa som en kärring på tåget mellan Sthlm-Kst hade häromveckan. En styggelse. Jeans med klimakterieglitter på fickorna. Jeans med fickor straxt under linningen. Också ett kärringfenomen. Turkskor med klack OCH dragkedja. Klänning, jag skulle se ut som en idiot. Måste lägga till köpet av den gröna tunikan jag köpte och använde 1 gång. Snacka om härdsmälta. Vill bara tillägga här att den tunikan finns nu i Malins garderob.

7) Fem saker du gillar att göra:

Alltid att bitcha med Malin. Susa fram på min Vespa och känna vinden. Gillar fart. Bil, båt, mc…det kvittar. Hade jag inte jobbat med det jag gör hade min alternativa karriär varit mat. Kock alltså. Per Morberg here I come. Det jag gillar allra mest: Att inte bli tvingad att göra saker, då tar det tvärnit och jag blir Motvalls. Att resa, känna resfeber och förväntan. Tillståndet som uppstår när jag kommer på en kreativ idé och layout som bär hela vägen.



8) Fem dåliga vanor:

Cynisk, perfektionist (kan bli en belastning), tidsoptimist, världens sämsta morgonhumör, bekväm



9) Fem favoritleksaker:

Min vespa, min kamera, min mobil, mitt Nintendo och sist men inte minst – min man.



10) Tio personer jag vill se göra denna utmaning:

Här orkade jag inte komma på några.

2012-01-25 @ 20:24:09
#4: Cheeky Malin

Jag glömde att man kan säga upp sig som mångmiljonär! Stryk körkort och bil - jag hyr det.

2012-01-25 @ 20:32:52

Tack tack för utmaningen. Ska försöka få ihop något i morgon. Får sova på de häringa frågorna. Inte lätt alls.

2012-01-25 @ 23:04:45
#6: Cheeky Malin

Ja! Ska bli kul att läsa!

2012-01-25 @ 23:07:36
#7: Helénan

HAHAHA,KUL SVARAT AV SUSSIE.....<3

2012-01-28 @ 11:43:14
#8: Cheeky Malin

Helénan, var är dina roliga svar? Kom igen!

2012-01-28 @ 13:43:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: