Cheeky Malin

2012-02-18
09:13:31

Sprätta lite cash kanske?
Funderar på att kanske bege mig upp på stan (en promenad på 200 meter) och hänga på låset när butikerna öppnar. Kanske kan spendera lite? Är det inte lön om en knapp vecka? Jag tycker att jag är värd lite var-snäll-mot-Malin i dag.
Behöver ett nytt nagellack och vill kolla efter några inredningsdetaljer till lyan. Det sistnämnda är oftast som en "fix idé". Jag behöver bara flytta på ett ljus eller en skål så kan det bli "fel" och möblerandet sätter i gång. I går flyttade jag ett par torra kvistar ur en vas och insåg att jag måste ha nytt. Direkt. Jag vet, jag har issues.
Ska väl kolla kontot innan jag sprätter pengarna. Vill ju inte ha tre kronor kvar på kontot bara för ett par kvistar ska ersättas. Vill inte behöva hälla aceton i gamla nagellacket för att kunna klämma ut sista droppen. Har visserligen andra nagellack att ta till, men bara färgade. Numera är mina naglar ALLTID kortklippta pga jobbet. Kan inte sitta och skriva journaler med långa naglar. Minsta nagelkant stör mig och jag halkar runt på tangentbordet som om fingrarna vore dyngraka. Så, vill helst ha fransk manikyr även om naglarna är korta. Ser rent och fräscht ut - trots kortnaglade knubbfingrar.
Ha en skön lördag! See ya'
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: