Cheeky Malin

2012-02-12
09:37:42

I ren panik ska ALLT ske på söndagen
Jag är fortfarande som i koma under helger och kvällarna. Jag hade tänkt städa och tvätta, laga matlådor (HATAR matlådor) och hitta på något roligt. Det enda jag har orkat göra är att sova och sedan sitta apatisk någonstans. Eller vad skrev jag nu? Någonstans? I soffan, menar jag.
Jag vet inte om jag har en förkylning eller om det bara är en preview av vad som kommer att komma inom kort. Ont i kroppen, snorig och galen huvudvärk. Mina pensionerade päron skickade iväg ett sms (duktigt va?) som informerade om att de låg med flunsan i dag. De körde runt på mig och min storshopping i fredags eftermiddag, så jag undrar om jag smittade dem - eller de mig?
Så i dag är det redan söndag och jag har ännu inte städat eller tvättat, har inte lagat en enda matlåda och roligt har jag inte alls haft det. Va fan. Det betyder att jag måste göra ALLT i dag. I ren panik ska jag slänga in en av tvätthögarna, dra fram dammsugaren och sätta igång med käket. För jag måste ju hinna ha kul också. Kanske festar till det med en rask promenad med bra musik i öronen (ingen idé att lyssna på radion samma dag Whitney Houston annonseras som död för orkar inte med hennes låtar). Att chockera min bleka och trötta kropp med frisk luft och solsken kanske är bra? Om jag hinner alltså.
Kommentarer:
#1: Tammy

Men sötis då! Du som jobbar inom vården vet väl att det finns inga måsten? Så kryp ner i din säng eller gosa ner dig i soffan och ta hand om dig och den kanske nu redan utvecklade flunsan. Fy...

Själv har jag fått en grym migrän så jag e kräkfärdig. :(

Ovanpå whiplashen är det rena mardrömmen. Fast e glad att jag inte haft en sådan på länge så; always look on the bright side, right? :D

Hoppas du snart mår bättre. Kryapåkram!

2012-02-12 @ 18:56:32
#2: Cheeky M

Ligger i soffan nu kram

2012-02-12 @ 19:30:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: