Cheeky Malin

2012-02-16
21:12:54

En fejkad influensa...
Hej! Det är KOMA-bruden. Hon som inte har ork till något annat än att äta och sova. Jag låg och slumrade galet skönt i soffan när det plingade på dörren. Inte en vanlig "riiing" utan ett käckt "ring-ring" som tyder på att det är någon som känner mig väl. Jag drog upp dörren, med den noppriga morgonrocken på mig och med sovveck i halva ansiktet, och stirrade på en ängslig dam från Hyresgästföreningen. Jag vet inte om hon blev så sugen på att värva mig i det ögonblicket. Jag menar, nopprig morgonrock och sovveck i fejset - måste ha sett ut som ett fall för soc. Jag ville inte missa det gyllene tillfället att slippa ur deras tugg om hur mycket de kan hjälpa till och bla bla bla. Bra att de finns, absolut! Men sluta stör mig hemma! Jag sov!
Hur som helst så orkade jag inte höra deras värva medlemmar-ramsa igen, så jag tog tillfället i akt och spann vidare på situationen med min extrema white trash-presentation av mig själv och började låtsas vara sjuk. Fejkade influensa utan att ens säga ordet "influensa" och pratade med låg, skittrött röst samt tackade för mig. Damen backade några steg, bad mig krya på mig och det hela var över. Fast jag hörde minsann att hon smög ner en lapp genom brevlådan. Där, nedanför dörren på hallgolvet, ligger den kvar.
Har jag precis sett den sista värvaren från Hyresgästföreningen utanför min dörr?
Kommentarer:
#1: Sussie

Ha Ha! Sovveck i ansiktet! Men hur många dårar från Hyresgästföreningen springer runt i ditt hus egentligen?

2012-02-16 @ 21:30:11
#2: Cheeky Malin

Det är fjärde gången de är här tror jag. Ge upp!

2012-02-16 @ 21:31:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: