Cheeky Malin

2012-01-30
06:21:13

Gamla vanor sitter djupt
Jag är ganska såld på rostat bröd till frukost och det ska vara två skivor med bregott och marmelad. En stooor mugg kaffe till det så är jag hemma i frukostlandet. Marmeladen kan variera mellan apelsin, citron och engelsk. Men, jag gillar inte SKALEN. Va fan. Måste det vara så många? Har alltid tyckt att det ser ut som halvtorra snorbusar.
Så när jag var liten snappade jag upp av en kompis och hennes syskon (efter en övernattning där) att man kunde röra runt som en tok i marmeladburken med en sked så "skummade" den upp sig, vilket gjorde det lättare att på endast marmelad på skeden eller i alla fall en mindre mängd skal. Min äldre bror höll ju på att äckla ihjäl sig vid frukostbordet där jag satt och vevade som en tok och vi tjafsade så mycket att morsan började ge oss (och lillebrorsan) varsin liten marmeladburk med våra namn på. Jag fick på så sätt veva och röra i min utan skäll.
Jag hade glömt bort detta tills jag i morse stirrade ner i min, inte alltför ofta inköpta, engelska marmelad. Skitgod, men helvete vad SKAL. Jag började utan att ens tänka att tokveva och röra runt i burken som en galning.
Gamla vanor sitter djupt. Nu hade jag ingen bror som kunde gapa upp sig eller ens en sambo som kunde lyfta ett ögonbryn och oroligt säga: Öhh gumman..?
Kommentarer:

Rostade mackor är underbart fast jag äter dom på kvällen. Har aldrig hört eller sett någon som vevar i marmeladen som du, gulligt :)

2012-01-30 @ 07:09:36
#2: Cheeky Malin

Rostat bröd är alltid gott och speciellt vintertid...

2012-01-30 @ 19:24:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: