Cheeky Malin

2012-02-03
21:57:38

Du är vad du äter (nu vet jag varför min röv ser ut som blomkål)
Grönsakswok
Jag gillar sund mat så egentligen borde jag ha rena rama Angelina Jolie-kroppen. Nej just ja, då kanske jag ska skippa bröd och godis också och det går ALDRIG. Fast det är inte min största last. Jag vet nämligen var mitt största problem ligger. Jag är LAT.
Min matresa går från morsans dukade bord som jag ratade och istället tog müsli eller en macka eftersom all mat verkade "äcklig", till att börja uppskatta mat under åten i Grekland då jag levde helt och hållet på kafé-, taverne-och restaurangmat. Så har jag egentligen aldrig behövt laga mat. Jag behövde bara bli hungrig.
Så detta med att planera, handla och laga - det är fan bara kul om man inkuderar minst en person till. När jag ska äta solo nöjer jag mig med en macka. Eller två. Kanske tre. Att klämma en chokladkaka höjer ytterligare.
Men jag fullkomligt älskar sallader, fisk och kött. Jag har i veckan verkligen ansträngt mig. Jag har knappt lagat mat på fyra månader nu. Tröttnade på allt ett tag - vilket känns när jag ska trycka ner blomlålsröven i jeansen. Ja, jag ÄR vad jag äter. Blomkålsröv, grisfejs (från skinkmackan), äggfisar (need I say more?), flottigt hår (BREGOTT).
I dag wokade jag grönsaker och strimlade ett par lövbiffar till det. Avrundade med en liten minimal Dajm. Lite måtta får det nog vara på nyttigheterna. Jag måste ju behålla chokladbollmagen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: