Cheeky Malin

2012-01-01
13:10:10

Minnet av en halkolycka
Har precis gått upp och sitter just nu med "morgonkoppen" och undrar hur detta gick till? Fasar redan för hur fan jag ska lyckas somna i natt och sedan kliva upp kvart i sex i morgon. Till råga på allt har det dessutom snöat ett tag nu under morgonen så jag misstänker att det kan bli rätt intensiv på jobbet. Alla med frakturer kommer troligtvis passera mig, så HALKA INTE.
Jag flög omkull ordentligt för ett par vintrar sedan när jag var ute och gick med Marlenes bulldogg George. Han var jättesöt och gick i lugn takt tills vi fick syn på matte Marlene som kom och knallade med Mats för att möta upp oss. Jag sprang lite "joggande" bakom honom, som var i koppel, och han var hur glad som helst över att se dem komma emot oss.
Plötsligt TVÄRNITADE han mitt framför mig och jag fick släppa koppel och hoppa över honom för att inte rusa rätt in i det lilla gullet. Jag tappade så balansen och rusade i PANIK rakt framåtlutad i världens fart - tills jag druttade i marken med båda armar utsträckta framför mig (som om stålmannen flög fram). Mats och Marlene fick ju se detta ske mitt framför dem. George kom genast fram och nosade på mig som om han undrade "vad faan gör du?".
Vad hade fått honom att tvärnita? Jo, en kärring som kom och hackade sig fram på den snötäckta gatan med stavar. Han hatade stavar. Mina handleder klarade sig utan något värre än ett par skrapsår men jag kunde lika gärna ha brutit dem. Mats och Marlene fick sig ett gott skratt av synen. Tänk er mig komma springandes, framåtlutad med ren panik i blicken för att sedan drutta omkull precis utanför sushihaket på Järnvägsgatan. Graciöst.
Kommentarer:
#1: Anonym

hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hjälp jag kan riktigt se ditt Grasiösa fall.......hahaha. men vilken tur att det gick bra.....GOTT NYTT .,BÄSTA.......<3

2012-01-01 @ 16:22:31
#2: Cheeky M

Gott nytt år!

2012-01-01 @ 16:46:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: