Cheeky Malin

2012-02-13
18:22:16

Spegel, spegel på väggen där - säg mig vem skatan framför mig är
Okej, efter jobbet i dag så var det fortfarande ljust ute och jag gick hurtigt över stan för att köpa lite mjölk och några tomater. Kärringdrag nummer ett. Mission: Köpa tomater. Inne i butiken var det som vanligt alltför långa köer av sega "måste-handla-efter-jobbet-fast-jag-egentligen-inte-orkar"-kunder och allra längst bak så stod jag. Jag ingår i gruppen av kunder som jag just nämnde. Kön bakom mig fylldes på och när det väl är min tur vid kassörskan, så börjar det som vanligt växa en irritation över kunderna som klättrar upp i nacken på mig.
- VA FAN!! VÄNTA PÅ DIN TUR!! (Skriker jag inombords)
Men i verkligenheten lägger jag snällt markören mellan mina varor och den stressande klungan kunder bakom mig. Ser nog sur ut. Har nog sammanbiten kärringmun och står där TRIND i min jävla damkappa och rediga hästsvans (jobbfrisyren) och ser sur och kärringaktig ut. Skulle väl egentligen tugga tuggummi med framtänderna för att riktigt sätta pricken över i:et, men jag hoppade över det. Ett annat kärringdrag jag gjorde: Sket i att köpa påse till mina varor och tog istället fram lunchlådans påse och prasslade med. Oh My God.
Halkade hem med mina varor i den begagnade påsen och kastade genast in en tvätt i maskinen, böt om till de mest osexiga "myskläderna" (lång t-shirt som går över låren och en nopprig morgonrock), hinkade i mig en mugg te och tog mig en titt i spegeln. Va fan. Vem är skatan?
Kommentarer:
#1: Tammy

Ha ha ha, "skatan" fick mig i alla fall att le i dag och det har INGEN annan lyckats med :) Det där med hysteriska människor i köer har jag lyckats överkomma och totalt skita i...

KRAM!

2012-02-13 @ 19:33:33
#2: millan

Malin du skriver så underhållande !! ;-)

2012-02-13 @ 22:25:32
#3: Sofia

Haha ja speglar borde förbjudas så ingen vet hur de ser ut så man kan va på samma nivå allihopa.

2012-02-13 @ 22:28:09
#4: Cheeky Malin

Ha ha ja tjejer det är nästan så jag börjar tro att min spegel är skev.. Den här vintern tar knäcken på mig. Hit med våren!

2012-02-14 @ 06:11:44
#5: Helénan

Skulle väl egentligen tugga tuggummi med framtänderna för att riktigt sätta pricken över i:et......



hahahaha du är bara sååååååå underbar....

2012-02-15 @ 18:38:24
#6: Cheeky Malin

Kärringfasoner! Varifrån kommer de?

2012-02-15 @ 21:20:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: