Cheeky Malin

2012-02-14
22:09:03

När Sussie gjorde entré på Ortopeden
I dag hade jag finbesök på jobbet. Jo visst. Hade inte tänkt att skriva om det eftersom den ligger inom jobbramen, men så ringde huvudrollsinnehavaren själv och undrade: Va fan? Ska du inte skriva om det på bloggen? Så här kommer det:
Sussies dag på ortopedmottagningen.
Det började med att min kollega Kerstin (som även är familjemedlem till Sussie Bullen) kom och rådfrågade akutsyrran om hon tyckte att Sussie skulle kolla upp sin svullna hand. Det tyckte hon. Vi ringde genast upp Sussie (väldigt nära ett videosamtal) och sa till henne att ila in fort, innan fler akutpatienter skulle börja anlända. Hon kom en kort stund senare, erskorterad av Kerstin, och med sin numera knubbiga, svullna och tillfälligt halvlama hand och såg skamsen ut. Vi började genast åma och larva oss (jag och Sussie) över hennes hand och gjorde klippljud som symboliserade amputation av hela hennes arm. Allt för att avdramatisera det faktum att handen faktiskt var rejält svullen. Hon fick strax efter gå in på ett rum. Lite senare gick jag förbi rummet för att prata med sköterskan längre in i korridoren. Jag sneglade in i förbifarten och blev tvungen att stanna till. Där satt Sussie redigt på en stol och tittade ut. Vi fick ögonkontakt. Tänk er nu, bästa vänner i över 30 år och sjuk gemensam humor - i detta läge. Vi kunde hålla masken men Sussie slog ut med händerna och tittade sig samtidigt omkring i rummet och mumlade: Öhhh?
Jag gick in i rummet och hon sa med "låga rösten": Va fan, va larvigt att komma in med svullen hand när det sitter skadade patienter utanför.. (vilket det ännu inte gjorde)
Men det blev en remiss till handkirurgen för Sussie Bullen och jag fick fullständig rapport om det besöket över telefonen nyss. Konstigt hur hon och jag alltid lägger märke till samma detaljer.
Bullen i röda gliror
Sussie gjorde entré i sina röda glasögon och tillfälligt halvlama hand...
Kommentarer:
#1: Sussie

Men fatta när man kliver in på mottagningen och får anmäla sig hos dig! Helt priceless! Vi kunde ha spårat ur ordentligt där kände jag... Men att vi lägger märke till samma saker är bara att konstatera. Vissa detaljer går ju inte att undgå. Nu hoppas jag på att min svullna hand blir bättre med hjälp av penicillinet.

2012-02-14 @ 22:21:06
#2: Cheeky Malin

Ja, annars får du komma tillbaka. Så där kan du ju inte gå runt och släpa handen i backen.



Knorr!!

2012-02-14 @ 22:26:06
#3: Sussie

Jätteknorr!!

2012-02-14 @ 22:28:10
#4: Cheeky Malin

Snipp snipp

2012-02-14 @ 22:32:55
#5: Helénan

gjorde klippljud som symboliserade amputation av hela hennes arm......



Hahahahaha, helt galet kul.....

Stackars Sussie, hoppas handen snart är ok igen....

kråm

2012-02-15 @ 18:35:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: