Cheeky Malin

2012-01-29
19:20:33

Dagen då jag ofrivilligt flashade tuttarna
Under mina första tre år i Grekland så bodde jag på en liten miniö som heter Poros, om ni nu har missat det. Därefter hamnade jag på Rhodos som även den är ganska liten, men i jämförelse med lilla Poros var det som att komma till storstan.
Hur som helst under mitt första år på Poros så fick jag lära mig åka moppe. Det var underbart skönt att fräsa runt på i värmen och den nästan helt vindstilla ön. Jag skulle som alltid en dag åka förbi hamnen där alla kaféer låg och där ALLA grekiska killar satt och fikade, rökte och diskuterade. Jag kände mig iakttagen där jag fräste förbi alla kaféer som låg rad i rad bredvid varandra. Jag hade på mig en jeansskjorta med tryckknappar och INGEN BH - naturligtvis. Jag var nyss fyllda 20 och det var 1990. Man hade bara BH om man var tvungen eller om man absolut ville visa BH:n.
Jag upptäckte precis innan jag skulle åka förbi kaféerna att skjortjäveln hade fastnat mellan sadeln och grenen och den SMETADE asfult mot kroppen i fartvinden. Jag släppte därför styret med ena handen och drog i skjortan för att lossa den. Sekunden jag gjorde det så insåg jag att det var ett stort misstag.
POP! POP! POP! Lät det när skjortknapparna flög upp och vinden fläkte ut skjortan längs sidorna och bak i ryggen som EN FLYGANDE CAPE!!! Så fräste jag förbi alla kaféerna - topless.
Stålkvinnan.
Kommentarer:
#1: Tammy

Hahahahah, jag kan riktigt se det framför mig. Ser också alla grekiska män som vräker ur sig komplimanger efter vartannat! Tja, när man är tjugo bast har man inte så många bekymmer i världen! Om inget annat så måste det ha varit en underbar frihetskänsla!

P.S Jag vet precis var Poros ligger. Har varit både där och på Egina. Älskar de små grekiska öarna! :) Kram på´re Stålkvinnan!

2012-01-29 @ 20:20:01
#2: Cheeky Malin

Ja de små öarna är underbara!

Jag skämdes som en hund när det inträffade men som sagt, som tjugoåring skakade man av sig det .. Dessutom var tuttarna SPECTACULAR på den tiden. ;)

2012-01-29 @ 20:25:02
#3: Meekatt

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Aj, min mage!! Kan riktigt känna känslan! Hahahahahaha! Nu kommer du alltid vara "Stålkvinnan" för mig! Hahahaha!

2012-01-29 @ 20:51:33
#4: Mari

Sv. Det är just sådana som du, som peppar mig med sådana ord, som får mig att orka lite extra. Hade jag inte älskat det jag gör så skulle jag nog inte vara så aktiv =).



Ha en fin forts söndag ! kraaam

2012-01-29 @ 21:20:34
#5: Sofia

Förlåt men hahahaha så sjukt roligt. Kanske inte just då men så här i efterhand så går det ju bara att garva. Stålkvinnan. Hihi

2012-01-29 @ 22:43:58
#6: Cheeky Malin

Ha ha jag skulle vilja se mitt ANSIKTSUTTRYCK när jag blåste förbi i ren panik..

2012-01-29 @ 22:53:24
#7: Mary

HAHAHA kan se det framför mig. Utan problem faktiskt :-) kram!

2012-01-29 @ 23:36:01
#8: Carro

Skrattade högt för mig själv i soffan! Vilken syn :D

2012-01-29 @ 23:39:08
#9: Cheeky Malin

Ja jag vågade inte stanna MITT FRAMFÖR alla greker så det var bara att gasa på och se panikslagen ut...

2012-01-29 @ 23:52:12
#10: Helénan

hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................ont i magen nu........hahahahaaaaaaaaaaa<3<3<3

2012-01-30 @ 13:45:08
#11: julius

Tror du fått uppmärksamhet även i Sverige! Trevlig tid när tjejer var utan bh, även med blusen knäppt. Har undrat mycket vad som hände några år senare, när plötsligt alla tjejer började ha bh? Hur var det för dig? Var det den här historien som fick dig använda bh?

2012-02-02 @ 00:55:13
#12: Cheeky Malin

Nej Julius, det var nog samhället i övrigt. Det var inte längre okej att gå utan. ;)

2012-02-02 @ 06:20:29
#13: julius

Vi är ju mer pryda idag, men kanske också mode-grej, som ändras igen?

Kunde inte låta bli kommentera. Då tyckte jag det var spännande med flickvän som ofta använde bh, när hon började arbeta som lärare och var 23-24. Det var ju ovanligt och vet tjejkompisar kommenterade. Andra killar kollade lite extra, vi var ju inte vana se brösten lite högre upp!

2012-02-03 @ 01:39:55
#14: Cheeky Malin

Dåtidens silikoneffekt kanske? Men har man en normal byst så tycker jag alltid att ett "normalhäng" är snyggast.. ;)

2012-02-03 @ 16:27:34
#15: julius

Bh då utan stoppning, inget jättelyft och dolde inte nipplar som alla nu är så rädda ska synas. Viktigt se naturlig ut även med bh. Flickvännen generad när hon fick komplimang för sina bröst och killen inte såg hon hade bh. Kul tyckte jag!

Håller med om "normalhäng", mjukis-bh, eller utan, men alla vill tydligen ha silikonlooken idag? Nån gång borde modet ändra sig igen...

2012-02-04 @ 01:30:42
#16: Cheeky Malin

Ja det fanns jättefina och supertunna som ändå höll upp. Precis som du sa såg det naturligt ut. Jag har alltid några såna att varva med, men som du sa folk flipprar om de ser en aning av en nipple. Det finns superfina bh:ar men vadden slits alltid ur av mig.

En kompis till mig påpekade en gång att jag såg "platt" ut när jag bara hade ett tight linne under stickad polo. Jag hade med flit skippat bh som gjorde det till en patetisk hylla. Smaken är olika. Men hellre att någon inte gillar mitt riktiga jag, än att de gillar mig för någon jag inte är.

2012-02-04 @ 08:40:05
#17: julius

CK. Kul diskussion om bh-nostalgi! Kom ihåg hon hade en som rymdes i liten plastask och ansågs lika bekvämt som att vara utan. Tänkte på det när jag såg Lindexreklam idag (svår att undgå!), med deras värsta stoppade bh. Är det bekvämt, men kanske inte spelar någon roll idag.

Finns det supertunna bh att köpa idag? Skulle genast bli present!

2012-02-06 @ 00:51:19
#18: Cheeky Malin

Kolla välsorterade underklädsbutiker eller på nätet. Kolla den här länken iaff de har något du gillar:

http://www.uppercut.se/images/products/UPGCAF3368EC3BR_xlarge_1.jpg

2012-02-06 @ 01:10:21
#19: Cheeky Malin

Eller så här kanske blir lättare:

http://www.uppercut.se/tjej/underklader/

2012-02-06 @ 01:11:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: