Cheeky Malin

2011-11-20
00:47:17

Vad hände egentligen med Brakskiten?
När jag och bästisen Sussie hamnade på Poros 1990 så utveckade vi ett kodat språk så ingen skulle förstå vad vi pratade om på svenska. På den tiden snackade ingen grek svenska på lilla Poros (en kille kunde norska) så vi kunde tryggt prata om allt och alla utan att de fattade något. Det vill säga, OM  vi undvek vissa ord. Vi sa till exempel "killen från landet som ser ut som en stövel" istället för att säga "han från Italien" eller påhittade smeknamn istället för namn. Vi utvecklade ett helt register av smeknamn.

Hur vi kom ihåg alla är en gåta i dag. Vad hände t ex med Brakskiten? Han som fick sitt namn efter att ha serverat oss under stressig kväll på George Café och Sussie tyckte det såg ut som han sprang och fes mellan borden. "Nu sket han, jag såg det!" Varpå han fick heta Brakskiten. Hans riktiga namn var Kostas. Skitsnygg dessutom. En kille var son till lokala bagaren och var gay.. Fick heta Bagardottern. Inte så svårvalt. Superfin kille vid namn Vangelis.

Sedan hade vi Giorgios som Sussie polade med, han hade en vespa med gul lampa och honom kallade vi Vespan. Har för mig att vi hade typ fem olika namn på honom. Vi kunde ju inte kalla honom Vespan så han hörde. Tasos och Vaggelis på Slalom Bar kallade vi för Gnällspik och Glasögonormen. Va fan, jag minns ju inte roliga nu. JO!! En gubbe som skröt om att han hade varit med i filmen Zorba och dansat hade konstig form på skallen så honom kallade vi Apskallen. Glömmer aldrig när jag flera år senare satt på Rhodos och tittade i en kvinnas album och hon nämner i förbifarten något om filmen Zorba och på bilden ser jag Apskallen. Hon var måttligt road av min kommentar: "Känner du APSKALLEN?"

Men undrar vad som blev av alla killarna så här 21 år senare? Vad hände egentligen med Brakskiten?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: