Cheeky Malin

2011-11-02
19:24:49

Just i dag

Tänk hur olik en dag kan vara beroende på vem du är. Eller vad i dag betyder eller inte betyder för dig. Runt omkring mig kan jag se vänner och bekanta med helt skilda liv uppleva "i dag" väldigt olika.

För någon var "i dag" första dejten med en ny kille, för en annan en jobbig årsdag, en tredje en lyckad dag till i den ännu mer lyckade dieten, för den fjärde ännu en dag till i väntan på tråkigt besked, för den femte en påbörjad graviditet, för den sjätte en dag mitt i ett jobbigt sjukdomsskov ... Så fyller det på. Lycka och sorg, roligt och tråkigt. 

Va fan, är det detta som är LIVET? Det man brukar säga om jobbiga situationer och hur de gör oss starkare och lär oss uppskatta de bättre stunderna bla bla bla - är inte det rent skitsnack? Det beror väl på hur illa det är? Det finns fler sätt än ett att förlora en annan person på. Det finns flera nivåer av tråkiga besked. 

Just i dag går mina tankar till person nummer två.

Kommentarer:
#1: K

Just så,livet swishar förbi fort för somliga,på paus för andra. Antar att jag är nr 2,så jag tackar för empatin

2011-11-04 @ 15:43:51
#2: Helénan

sååååååå klokt och bra skrivet.....kram bästa Malin<3

2011-11-05 @ 18:09:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: