Cheeky Malin

2011-11-18
16:46:37

Kärringdraget i mig
Vad är det för fel på dagens ungdomar? Undrar kärringen inom mig. Varför kan de inte hålla sig på rätt sida av vägen när de går i en klunga och varför kan de inte se sig om INNAN de väljer att gå över gatan?

Jag kom cyklandes på min kärringhoj med trasig CYKELKORG (ja det är sant - jag har cykelkorg) och matkassar på vardera sida om styret så balansen var lite si och så. Tur att jag hade min täckjacka på mig och inte någon jäkla damkappa för det hade verkligen varit pricken över i:et. Hur som helst, jag cyklade orädd in i en klunga kids som flockades och utan att se sig om så glider de över framför min cykel så jag fick bromsa och nästan välta pga de där jäkla matkassarna. Plötsligt hör jag min egen röst (lite myndigt): Men hallå? Du kan väl inte gå hur som helst? Du måste ju se dig om!

Och därmed insåg jag att jag hade blivit kärringen som gapade på mig och mina polare när vi var på väg till högstadiet för x antal år sedan. Kärringen som vi tyckte var onödigt sur och gnällig. Jag har blivit "den där kärringen" för några av dagens ungdom i dag. Stabilt.
Kommentar:
#1: Sussie

HA HA HA!! Jävligt stabilt tycker jag!

2011-11-18 @ 18:10:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: