Cheeky Malin

2011-11-09
18:42:38

Hösten – inte alls så illa
dimmig dag

Det här är en tidig novembermorgon.

Undrar om detta är året då jag kommer lära mig att uppskatta hösten? Kan det vara så? Nu är det inte så att jag tyckt illa om hösten förut men jag har inte riktigt brytt mig alls. Eller jo, jag har tyckt illa om den. När andra snackat om årstider och om hur fiiiin hösten är med alla vackra löv och färger så kände jag bara ett tröttsamt: ”Jaaaha?” Jag förstod inte alls deras resonemang. Är inte hösten bara mörk, blåsig, regnig, jävligt tröttsam efter den härliga sommarsemestern samt en påminnelse om hur läääänge det dröjer till nästa sommar? Eller?

Fast i år har jag upptäckt något. Så jätteblåsigt är det inte. Det har inte ens regnat mycket. Nja, hösten kan faktiskt vara riktigt fin. Fast trött är jag och det är mörk som graven ute redan vid halv fem. Så jag säger bara:

Hösten – inte alls så illa.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: