Cheeky Malin

2011-11-30
18:57:31

En nypa cayenne till middag
Jag har snott ihop en pastarätt som mitt ex i Grekland var förtjust i och som han brukade be om så här:

- Malin, kan inte du laga den där pastan som ser ut som en spya?

Klart jag kunde. Har nu lagat den till moi och min lunchlåda. Svingod, men inte speciellt vacker. Jag klipper bacon i småbitar och fräser på medan jag skär en halv purjolök i rätt små bitar och sedan får de två fräsa ihop tills GRÄDDEN tillsätts. Kryddas med tomatpuré, en del pepparmix och en nypa cayennepeppar. Jättegott, inte alls nyttigt och s t a r k t. I dag överdrev jag tydligen nypan med cayenne för just nu är jag så törstig att till och med fuktig jord ser aptitligt ut...

Får se om någon höjer på ögonbrynet åt spyan i lunchlådan i morgon. Värre har skådats i vårt lunchrum. ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: