Cheeky Malin

2011-12-10
10:47:21

Dags att börja räkna points

Efter sommaren började jag käka efter viktväktarnas kostråd och jag var medlem på deras hemsida. Det gick jättebra och vikten minskade visserligen sakta - men också säkert. Men jag tappade all lust till att handla mat och planera måltider när jag blev dumpad på ett okänsligt sätt i början av oktober. Jag bara la av. Ibland glömde jag att äta för att sedan tröstäta helt fel mat. Första veckan levde jag på K-flingor och glass. Nu har jag på två månader säkert förstört allt jag kämpade bort med viktväktarna så nu tar jag tag i det igen. Jag är tydligen inte en sån där person som MINSKAR i vikt när man mår skit. Jag är en sån där person som ÖKAR i vikt. Fan.

Hur som helst, min räddning i det hela är att jag ÄLSKAR "nyttig" mat. Jag är ingen fastfood-brud. Jag blir fet på bröd. Lever på mackor när jag inte orkar handla och laga mat. När jag lever på mackor utvecklar min kropp sug efter annat och det är då juleskum, choklad eller ytterligare ett par mackor slinker ner.

Nej, eftersom mitt hjärta är så gott som läkt och jag känner mig som mig själv så är det dags att räkna points igen.

Kommentarer:
#1: milla

Lycka till denna gång

2011-12-10 @ 18:38:39
#2: Cheeky Malin

Tack! Är riktigt taggad. Känner mig redo att gå vidare.

2011-12-10 @ 19:07:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: