Cheeky Malin

2012-01-22
20:18:15

Skållad tunga
Aj! Brände mig på soppan som jag ivrigt (alldeles för ivrigt) slevade i mig efter en hel dag utan mat. Vi drog ut till Vingåkers outlet direkt efter frullen och det tog i stort sett hela dagen. Jag handlade NADA. Jag trodde att jag skulle hitta massor - bara för att jag inget skulle ha. Men, det bidde inget. Varför inte då rå? Nej för man var tvungen att gjuta sig ner i ett par jeans i storlek 26 (som smalast var jag 27 och det är LÄNGE sedan) eller hänga på sig ett par supersize jeans i apful tvätt. Öh, nej tack.
Ja, men skor då? Jovisst, jag intalade mig själv att jag kunde köpa mig ett par som kostade en dryg tusenlapp med gott samvete, men herregud har alla andra fötter som midgets? Jag kunde inte ens få foten genom fotskaftet. Snäv som ett snokskinn. Jag satte mig ner och DYNGPRESSADE ner foten i storlek 38. Fotdelen var skitstor och skaftet klarade sig med nöd och näppe från att klippas upp i ett vansinnesutbrott.
Sedan alla dessa jäkla speglar som är utplacerade runt om i hela lokalen som verkade hånflina åt mig: Tjena Trindis, hittar du inget? Lite bullig runt bålen igen va? Jag ignorerade speglarna så gott det gick men fan... Tröttsamt.
I bilen hem var vi alla fem både hungriga och trötta. Jag orkade inte laga maten direkt utan tog en macka. den onda cirkeln. Det var därför som soppan jag gjorde nyss slank ner lite väl snabbt. Tungan känns fan skållad. Jag hoppas det går över tills imorgon för annars kommer jag stå och ta emot patienter med ett läspande tal och en stor tunga som hänger ut. Praktikanten is back.
Kommentarer:
#1: Sofia

Jodu jag kämpade som sjutton. Ville ha tigern att den hoppade på den men det såg ut som att den skulle "sätta på" zebran så jag fick tänka om. Haha

2012-01-22 @ 21:04:31
#2: Cheeky Malin

Den fick sig ett "hugg" i alla fall!

2012-01-22 @ 21:05:59
#3: Sofia

Haha precis :)

2012-01-22 @ 21:12:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: