Cheeky Malin

2012-01-17
21:06:43

Semesterplanerar
Sitter och stirrar på veckor och månader och funderar på när jag vill ha semester (förutom de redan förbestämda veckorna). Det är fan inte lätt att planera vad man ska göra och NÄR man ska göra detta "vad" - när man är solo. Jävligt tröttsamt. Blir väl en Rhodosresa förhoppningsvis. Mitt hem under många år. Det är sex år sedan jag var där nu. Det är ju skamligt länge sedan. Hur fan har jag överlevt?
Spara ihop fickpengar känns som ett hån. Spara av vilka pengar? Jag vet bara att jag inte tänker åka till Grekland och sitta och tjoa som en tattarturist på en sunkig hotellbalkong. Jag ska ner och ha kul. Äta och dricka gott. Festa. Ligga på solsäng. Hänga på kaféerna. Semesterröka. Shoppa. Dessutom, kanske viktigast av allt, så tänker jag inte leva som en flykting när jag kommer tillbaka till Sverige - så behöver spara. Spara av det lilla som finns.
Så åter tillbaka till frågan: NÄR?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: