Cheeky Malin

2012-01-23
21:23:30

Är ett nackskott den enda fungerande dieten?
Vi satt och snackade på fikarasten om hur svårt det är att komma igång med en nyttigare kost och framförallt med att fortsätta under en ängre period. Fan att det ska vara så svårt. Min lilla ettriga kollega som alltid har svar på tal nämnde ett nackskott och där blev det genast en roligare konversation. Tänk så smidigt. På samma sätt som när man lockar ut katten i skogen med en burk tonfisk och sedan skonsamt ger den ett nackskott, istället för att skrämma slag på den genom att trycka ner den i en djurbur och låta en veterinär göra det hela mer "humant". På samma sätt kan man slänga upp en inbakad calzone direkt på pizzakartongen och invänta moffandet. Nej, så kan man ju inte göra. Det blir ju ingen diet av det. Bara en stor, knubbig och livlös deg.
Nej, det finns nog tyvärr inga genvägar. Kost och motion. Fick ta ett djup andetag bara av att skriva det. Motion. Svetten lackar.
Kommentarer:

Ja det är nog det enda som funkar i längden. Att äta efter sunt förnuft och röra på sig. Själv kör jag powerwalks och äter efter tallriksmodellen. Om det gett något resultat vet jag inte, då jag inte äger en våg. Men jag är piggare, orkar mer och känner mig fräsch.

2012-01-23 @ 22:40:22
#2: Therése

Haha klockrent! Tänk om man bara kunde slänga en förtrollning över allt onyttigt så det inte syntes så man slapp bli frestad. Det hade varit alldeles utomordentligt tycker jag :D

2012-01-23 @ 22:43:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: