Cheeky Malin

2012-02-04
21:45:38

Cheeky Melodifestival - Not

Okej, jag har precis gått över gränsen från att vara nästan en loser till att verkligen vara en superloser. Jag har nämligen precis kollat på Melodifestivalen som SÖG, helt ensam och utan vin. Har man inga barn runt omkring som tvingar en att kolla, så kan man bara se detta trams med goda vänner att kan bitcha ikapp med och alkohol. Nu satt jag med teven på och hängde med i twittrandet mellan kändisarna som jag tyckte var skitroliga. Men ändå, jag satt ensam och kollade Melodifestivalen. Just shoot me.

 

Kommentarer:

Hej Malin! Vilken kul blogg du har!

Men vaddå, superlooser...Fattar verkligen inte vad det är för fel att kolla på Melodifestivalen! Det har blivit som en grej i Sverige att det är töntigt att kolla på det - ändå kollar alla...och skäms!? Det är ju show-time faktiskt, det är väl alltid kul att se olika artister uppträda, om man sedan inte gillar alla är en annan sak.

Jaha, så det är alltså igång igen! Jag är avis på er därhemma som får kolla på så många artister! Här väljer "dom" ut kanske 3 artister och vi har bara 3 låtar att välja mellan. Två år var det t.o.m samma artist (Anna Vissi, Sakis Rouvas) som framförde alla 3 låtarna! Här har vi inte hört ett ord ännu om någon (trelåts)melodifestival...

2012-02-04 @ 23:19:29
#2: pauline

Svar: Ja! jag med! Japp, Örebroare här :)

2012-02-04 @ 23:25:49
#3: Cheeky Malin

Tack Eva i Aten!

Jag dömer inte ut andra som vill kolla på mello men jag vet inte om det var min grej. Fast att följa kommentarerna på Twitter var superkul! Vi hade skådisen Torsten Flinck i ett nummer, minns du honom?

Det var en tjej som var riktigt bra på slutet men annars var det tråkiga låtar. Ja, jag vet att Grekland oftast lägger all satsning på Eurovision mer än på hemmaplan.

Undrar vad ni får i år då? Dalaras sjunger tecno? ;)

2012-02-05 @ 00:37:40
#4: Mizca

Svar: Tackar tackar :)

Alltid roligt att höra, gör att man vill kämpa mer och vissa ännu bättre resultat.

Det kanske är bra att visa upp sig i bloggen på detta viset eftersom man får lite pepping som gör att man fortsätter :)

2012-02-05 @ 09:15:43
#5: Cheeky Malin

Fortsätt med det du har gjort senaste tiden. Det har ju fungerat jättebra!

2012-02-05 @ 09:24:16

Jo, nog minns jag honom, får väl se om jag kan hitta någon videosnutt och kolla såhär i efterhand. Man kan ju fixa svensk TV här, men det orkar jag inte göra.

Ja, vi får se vad det blir i år här, inte ett ord har jag hört, kanske ingenting...

2012-02-05 @ 12:04:44
#7: Cheeky Malin

Jag hade heller inget behov av svensk tv när jag bodde i Grekland. Du missade inget, men twitterinläggen om honom var inte nådiga:



Thorsten Flinck.... Ångest kommer upp på scen. Allt kan hända!!!



Thorsten Flinck. Börjar bra men vad har han rökt? Rakblad?



Fem narkomaner går upp på scen. FAN VAD SPÄNNANDE!



Jag hade röstat på Torsten om jag verkligen trodde på att pengarna skulle gå till "en macka och kaffe".



Improviserar Torsten nu?



Thorsten var JÄTTEBRA! Vet bara inte om jag ska rösta på honom eller köpa Situation Stockholm!

2012-02-05 @ 12:49:28
#8: Tammy

Hahahah, I´m like the worst looser ever. Har värsta ångesten för att jag MISSADE den i går, haha. Ska kolla om den finns på play annars blir det reprisen i kväll. Jag och barnen kör alltid mys när festivalen drar igång! Jag har till och med varit på en delfinal här i Malmö för 2 år sen. Yay. Jag är Melodifestivalnörd. Still friends? Heheh...

2012-02-05 @ 15:09:02
#9: Cheeky Malin

Tammy, du är förlåten!! Men barn klarar man sig faktiskt ur vilken nördfälla som helst. Titta på festivalen med dem blir ju kul. Vad hade jag för ursäkt igår? Ha ha



Still friends!

2012-02-05 @ 15:12:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: