Cheeky Malin

2012-01-05
20:46:43

Min första gymbesök
Jag blev påmind om mitt allra första gymbesök idag då min väninna Heléna skickade sms om att hon skulle träffa en PT och sätta igång nyårslöftet. Nu kom hon aldrig iväg av diverse anledningar, men hon sätter nog igång snart. Önskar jag kunde vara med och se henne svettas och noja runt som en kvinnlig version av Kurt Olsson mellan alla redskap. "Jaha..nu är man svettig också!"
Mitt första gymbesök ägde rum för typ hundra år sedan. Jag var väl runt 19 år och det var en kollega från grannbutiken som var BESATT av gymvärlden som drog med mig. Hennes kille var en sådan där riktig biff med färgade brallor upp till armhålorna och hon var en liten blond tunnis. Jag mötte upp henne utanför gymmet och sedan skulle vi sätta i gång. Jag hade förberett gymbesöket med en enda grej. En ny flaska av det på den tiden nya trendiga schampot: Wash & Go. I övrigt hade jag stora joggingbrallor från Gul & Blå + en t-shirt och... INGEN BH. Jag hade inte det på den tiden. Jo då. Var på gym utan BH. Min gymfanatiske väninna hade riggat sig till tänderna. Värsta Jane Fonda-grejen. Blanka tights med obligatorisk stringtrosa ovanpå och pannband. Hennes kropp var slank och vältränad. Jag satt som en pösmunk med mina oskyddade tuttar och svettades som en gris utan ansträngning. Efter gympasset fick jag glänsa med min Wash & Go, trodde jag. Men hon hade naturligtvis även en välpackad gymväska för duschrummet. Herregud. Hysteriskt. Vi satte oss i den så kallade baren efteråt. Baren, som var två bord och några stolar bredvid kassan, serverade juice och dryck. Hon tog någonting nyttigt men jag hade redan gett upp och tog en cola. Skadade som fan och tänkte: "Inte min grej."
Det var minnet av mitt första gymbesök. Det tog många år innan jag hamnade på ett gym igen.
Kommentarer:
#1: Jannica

Haha låt lite skojj :P

Gym är inte min grej heller. Skulle oxå helst vilja komma i något enkelt!

2012-01-05 @ 22:39:32
#2: Cheeky M

Ja sunkiga joggingbrallor är mer "jag" än Jane Fonda-stilen..

2012-01-05 @ 22:53:51
#3: Meekatt

Åh, en ny fräsch, rolig och välskriven blogg att följa! Det gillas! Skönt att läsa om oss som "ger upp och tar en cola" i motsats till alla "åh, nu har jag gått ner 2,1 kilo och ikväll blir det morötter med dipp -bloggar"! ;)



Självdistans och humor - yeyh!



//Meekatt.

2012-01-05 @ 23:08:29
#4: Cheeky M

Tack!! Kollar in till dig nu.



/ Malin

2012-01-05 @ 23:09:48
#5: Helénan

hahahaha, skrattar så jag dör......

Faaan, vad skojjig du är BÄSTA Malin......hahahaha.

-Tack för att DU förgyller min vardag......

Youre´s BIGGEST Fan<3

2012-01-06 @ 18:12:37
#6: Cheeky M

Tack för att du tittar in Heléna!!!

2012-01-06 @ 18:31:30
#7: Helénan

......DET ÄÄÄÄÄR EN ÄRA ATT bli benämnd i din underbara blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, TACK BÄSTA!!!!!<3

2012-01-06 @ 18:35:42
#8: Cheeky M

Det blir säkert fler gånger my dear friend!

2012-01-06 @ 18:42:58
#9: julius

Kan det ha varit på 80-t? Inget konstigt då utan bh. Minns Lanefelt på tv. Ingen tvekan flertalet bh-lösa under trikåerna. Flickvännen hade bara bh när skulle vara "fin", till familjemiddag. Aldrig annars och inte ens när hon joggade! Tydligen inte ont av det för sportbhn jag köpte lämna hon tillbaka. Annars kan jag sakna den tiden...

2012-01-11 @ 02:38:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: