Cheeky Malin

2012-01-24
21:20:25

Mästerkocken gjorde pannkaka
Jag klev direkt in i en varm dusch när jag kom hem från jobbet. Kassen med mjölk och kaffe fick stå kvar på hallgolvet under tiden. Jag var så trött och frusen att jag inte orkade göra en enda grej förrän jag hade duschat - varmt och länge. Efter att jag hade kastat in mjölken i kylen och fönat håret torrt så skulle jag bara sätta mig en liten stund i soffan. Jag somnade.
En timme senare kom jag på mig själv med att stå och glo in i kylskåpet som i trans. "Vill äta. Måste äta. Mat nu." Jag hade en soppa från i söndags, men plötsligt kändes den sunkig. Hur länge håller sig matrester i kylen? Jag äcklas av matlådor som är äldre än ett halvt dygn. Så jag, mästerkocken, började laga pannkakor. Det går bra det här. Cheeky Flottlin.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: