Cheeky Malin

2012-01-10
18:17:36

Gul & Blåbutikens fnittriga flickor
knappar
Minns ni Gul & Blåbutikerna? När jag och min väninna Heléna jobbade där som tonåringar så fnittrades det en hel del. Vi hade alltid stor respekt för kunderna och tog jobbet på lika stort allvar, men mellan varven gick det inte att hålla masken. Som när en SVINSTRAM gubbe kom in och surt sa:
- Jag söker shorts.
Han uttalade "shorts" med betoning på varenda bokstav. Han tyckte att han var så fin, typ. Jag hann inte svara honom innan Helénas röst hördes från strax bakom mig:
- Han är tyvärr ute på lunch.
Eller som när jag hade en kvinnlig kund som inte ville sluta snacka. Det som gjorde det hela kul var att hon hade en "sprucken" röst. Tänk er en mix mellan ängslig och sprucken. Hon babblade och babblade, och jag såg Heléna i ögonvrån. Jag visste direkt att hon hade uppfattat den speciella rösten och ville ha min uppmärksamhet. Jag vågade inte kolla åt hennes håll med risk om att skratta framför kunden. Jag ignorerade henne totalt och kunden babblade på med sin ängsliga och spruckna röst. Tydligen tröttnade Heléna på att vänta in mitt skratt för hon dök upp i mitt synfält och sa, med lika ängslig och sprucken röst som kunden:
- Jag tar lite tejp...
Sedan var det out in the open. Skrattet.
Kommentarer:

Det kan du nog ha rätt i tyvärr.



Fin blogg



allt bra med dig?



kram Frida

2012-01-10 @ 18:20:49
#2: isabella

så hemskt.. vart är världen påväg?

2012-01-10 @ 18:29:50

Tackar och bugar för att du hälsade på hos mig. Vilken tur att du gjorde det för nu blev jag intresserad av DIN. Kommer helt klart att återkomma. Må gott!

2012-01-10 @ 19:58:34
#4: Helénan

hahahaaaaaaaaaa.................

Skrattar och minns, så jag blir aldeles gaaaaalen.....

Fy fan så skojj vi hade det....

Tack snälla för att du ger tillbakablickar, från en svunnen tid.......

Nu sängen, kom just från jobbet.....nattinattkram...

2012-01-10 @ 23:12:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: