Cheeky Malin

2011-10-30
16:21:16

På jakt efter ny jacka/kappa
Jag är på jakt efter en ny varm vinterjacka eller kappa. Jag klarar inte att huttra mig igenom en vinter till med det gäng jackor jag redan har. Jag vill ha en ny varm och snygg jacka. Har som sagt även sneglat på kappor och jag dreglar lite över en kappa från Esprit. Kostar cirka 1800 kr. Kommer den vara varm nog? Håller den kylan borta de kalla vinternätterna då man ska hacka tänder i någon av de tramsiga köerna utanför stadens mycket attraktiva klubbliv? Nja, nu är jag hånig. Vi har inget attraktivt klubbliv här. Kommer den hålla kylan borta under en vinterpromenad? Knappast.

En snygg sportjacka då? En lite längre variant så man inte fryser häcken av sig, kan det vara något? Kanske krävs det några tusenlappar för att få tag i en dräglig sådan och vet inte om jag har någon lust till det. Så j-la många promenader blir det kanske inte..

Jag vet i alla fall att jag inte kan gå runt en vinter till i min minimala dunjacka, den för trånga och iskalla H&M- kappan, den hallickliknande pälskappan från Sisters, den tunna skepparkavajen eller någon av alla de andra gamla trasorna. Nej, hosta upp cash är det som gäller.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: