Cheeky Malin

2011-10-17
17:44:38

Hets i kön
Vad har orsakat och utvecklat denna nya hetsiga regel i matbutikerna som alla (utom jag och ett fåtal) följer slaviskt? Jo, det är den lilla markören som man nu kan lägga mellan kunderna. Förr räckte det med ett naturligt glapp mellan kundernas varor, men nu jävlar ska ingen tid slösas eller varuband ligga tomt i onödan. Det hetsas på varor som om det brann inne i butiken och att alla ändå vill hinna med att handla. Man kan stå där för att betala och inse att man måste slå in en bankkod med tre okända personer tätt bakom, flåsandes i nacken. För herregud om någon får stå kvar vid varubandets början tills kunden före betalat klart!

Jag står därför demonstrativt kvar på min plats och väntar tills personen före mig har betalat, men likt förbannat fattar inte kunden bakom mig vinken. Nejdå, denne stressade matshopparen anser säkerligen att det är jag som är idiot. "Hur kan hon stå kvar? Varför lägger hon inte upp markören och flyttar sig framåt? Det är minst tio centimeter tomt varuband efter henne och hon rör sig inte framåt? Vad är det för fel på henne?"

I går vände jag mig om och gav en brud "the look". Hon backade.
Kommentarer:
#1: Jörgen

Så rätt, brukar också ägna mig åt dessa typer av "civil olydnad"

2011-10-17 @ 23:25:20
#2: Cheeky Malin

Ja jag vet inte vad det är men det retar ihjäl mig.. Värst av alla ställen är Lucullus. Där kan man ha tre personer bakom sig på världens minsta yta och man har inte ens betalat. / Argbiggan

2011-10-18 @ 06:27:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: