Cheeky Malin

2011-11-16
18:35:59

Retad för nya tröjan

Jag och mina vänner kan vara ganska råa i tonen mot varandra även om vi naturligtvis håller oss inom vissa gränser. Häromdagen berättade en kollega om en ny tröja hennes dotter SBA (min bästa vän) köpt på en av stans mer tantiga kedjor. Det har hon aldrig gjort förut vill jag tillägga. Hon är pojkflickan som går i baggy jeans eller punkbrallor med coola t-shirts och har blonderad mohikanfrilla. Så beskrivningen av tröjan med "skinnlappar över ärmarna och några dragkedjor" lät som rediga Brittas tröja fast lite upphottad. Då la min kollega till att den faktiskt var "snitsig". Jag och en annan kollega bröt ihop. SNITSIG? Så nu tänkte jag: Har SBA köpt en tanttröja som har skinnlappar och som är snitsig?

För tio minuter sedan fick jag ett mms från en kollega till SBA. Bilden var av SBA i självaste tröjan och med en text som sa: "Notera skinnlappen på ärmen, hur stolt hon är över sin nya fina Tant Kedja-tröja...!"
Mitt svar: "Storstan here I come-varning".

Det låter elakt men jag kan inte låta bli att reta SBA för hennes nya Tant Kedja-tröja av tre anledningar:
1) SBA kommer aldrig att bli tant
2) SBA kommer aldrig ens att växa upp (läser fortfarande serietidningar av nöje?? Va fan?)
3) Löööv her

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: