Cheeky Malin

2011-11-12
12:33:47

Otrygg taxi
En god vän berättade nyss om en obehaglig taxiresa hon och en väninna till henne varit med om. För ett par veckor sedan hoppade de in i en taxi, inte en svarttaxi utan från ett känt taxibolag, och chauffören frågade: "Har ni beställt?" "Nej." Han upprepade frågan och fick återigen ett nekande svar. Han frågade igen: "Har ni beställt?" Då fick de känslan av att han behövde höra ett "ja" för att kunna åka och de sa "ja vi har beställt". 

Taxin började därefter att köra och allt verkade tydligen vara i sin ordning tills chauffören fick för sig att sakta in och stanna utanför McDonald's. Han ropade till sig ett par blonda tjejer som nyfiket gick fram för att kolla vad som stod på. Så säger han: "Jag vill knulla dig." 

Min kompis och hennes väninna satt båda i baksätet och bevittnade detta beteende. Chockat satt de kvar när han körde vidare som om ingenting hade hänt (han fick naturligtvis INTE napp). Han sa att han skulle dra av en krona på priset när klagomål från baksätet hördes. Väl framme och vid betalningen så hade han ingen växel heller. Han kastade slutligen ut växeln genom fönstret innan han gasade i väg. Va fan? Är detta hur en taxichaufför i stan uppför sig? Hur hade situationen sett ut om en onykter 19-årig tjej satt sig i hans bil? Är gatorna plötsligt ett säkrare alternativ i Örebro?

Taxibolaget KAN ha varit Taxi Kurir. Hon minns inte helt säkert. Chauffören var i 30-års åldern och hade utländskt påbrå. Ta en annan taxi om ni har möjlighet. Jag tar cykeln.

OBS!! TILLÄGG 13/11: Det var en bil från Sverigetaxi.
Kommentarer:
#1: milla

Låter helt vansinnigt, jag som säger att mina tonåringar ska ta taxi om jag inte kan hämta.

2011-11-12 @ 18:10:37
#2: Cheeky M

Ja man kostar ju på sig en taxi för att slippa gå hem nu när gatorna blivit så otrygga..och så är taxichauffören skum?

2011-11-12 @ 18:57:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: