Cheeky Malin

2011-11-21
17:34:19

Julen tipp tappar sig fram
En månad kvar till jul (nästan) och det börjar märkas. I omklädningsrummet diskuterades julgranskulor och jag fick tips om att bunkra upp nya inköp direkt efter jul istället. "Tänk långsiktigt!" sa kollegan till kortsiktiga mig.

I mataffären åkte likt förbannat en juleskumpåse ner i korgen. Den måste ha egna små ben. På vägen hem mötte jag en ärtig kollega som var på jakt efter saffran. Jag har aldrig i hela mitt liv köpt saffran. Jo, på Symi i Grekland för det "hörde till" att köpa billiga kryddor där. Men jag har ingen aning om vad jag gjorde av den. Inte bakade jag något i alla fall. Kanske ska ge mig på en bakdag snart? Numera tycker jag faktiskt att det är kul och det MÅSTE väl ändå ha med åldern att göra? 
Naa...

Så till slut kom jag hem och trampade på ett golv täckt med julerbjudanden från varenda katalog inom landets gränser. Tror jag vill hoppa över julen i år. Skulle vara så skönt att bli lullig på rödvin och svulla på gott gott hemma i myskläderna.

Fan det låter som julklappat och klart.
Kommentarer:

Låter som en klok kollega : p

Har recept på ett par jättegoda saffransmuffins, mkt godare än torra saffransbröd.

2011-11-21 @ 17:43:33
#2: Cheeky M

Ja det receptet tar jag gärna. =) Sitter och funderar på om jag ska sno ihop en banal liten sockerkaka ikväll.

2011-11-21 @ 17:54:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: