Cheeky Malin

2011-11-10
20:14:45

I väntrummet...
I dag satt jag i ett väntrum på en vårdcentral och studerade folk och inredning och var samtidigt döfrestad att skriva ett inlägg till bloggen. Här kommer en kort resumé flera timmar efteråt. Ska försöka komma ihåg allt...

Jag var som vanligt ute i supergod tid (över en halvtimme) men på en vårdcentral låg jag tydligen i lä. Va fan? Hängde de på låset? Precis som om de vore pensionärer som ska handla billig ost på matbutiken stod de säkert vid entrén och tittade ängsligt på sina klockor. "Ska de inte öppna? Min klocka är halv 8.. "

Det fanns en enda ledig stol i väntrummet då jag kom. Där klämde jag ner mig och började iaktta. Jag blev naturligtvis inkallad sist av alla och efter mig så var väntrummet tomt. Jag gick med detta besöket från att vara den som alltid är ute i för god tid - till den som alltid är försenad.

I väntrummet trängdes män och kvinnor, unga som gamla. Jag såg en äldre man som sa att han kände sig yr trots att han satt ner och hans assistent som hellre spelade Angry Birds än att ställa sig upp och hjälpa honom. Sedan var det killen, en tuff tonåring, som såg ut som att han kanske behövde lägga om en skottskada men som kommit för att få sina vaxproppar spolade. Såg dessutom en pappa med sin lilla dotter och imponerades av att han gjorde sig besväret att krångla upp ett par små pusselbitar som föll bakom stolen. Där satt jag med min matlåda med immigt lock innehållande tre torra pannkakor och nu kan man ju undra vad alla de andra trodde låg där i? "Vad fan ska hon lämna in för prov?"

Dagens favorit är nog kvinnan i 60-års åldern som hade ankelboots som KLIRRADE som fan. Klirr-klirr, klirr-klirr, klirr-klirr... Jag var galet frestad att skrika: "Look out! There's a new sheriff in town!"

Men jag satt snällt och väntade på min tur. Sist av alla.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: