Cheeky Malin

2011-11-13
09:00:34

Fars dag
I dag är det Fars dag så det blir väl en tur ut med länsbussen igen. Jag vet att många av mina vänner önskar att de hade en far att fira i dag och därför tänker jag inte glömma bort min egen.

Farsan. Det var av honom jag fick min första Noiceplatta "En kväll i tunnelbanan" som var den coolaste plattan man kunde äga som barn. Jag hade ingen aning om vad en tunnelbana var ens - bara att det var coolt.
Det var också farsan som gav mig ett tiopack nya kassettband då och då. Det var sann glädje mina vänner. Tio band som var sprillans nya och som gav nya möjligheter att sitta klistrad vid RADION för att spela in nya favoritlåtar. Ja, det kunde ta dagar och veckor att få ihop bra material. Jag ansåg själv att jag var ganska bra på det. Det var det värt! Även om jag uppskattar innovationer som Spotify så önskar jag att den nya generationen ungar kunde få känna samma glädje över en sådan enkel liten pryl som ett tiopack nya kassettband.

Till alla andra fäder som jag känner: Grattis!
Kommentarer:
#1: milla

Noice härligt.

Minns oxå hur man satt och spelade in från radion och i bland från Radio Luxenburg

2011-11-13 @ 16:56:34
#2: Cheeky M

Ja och man blev så störd om de pratade i låten!

2011-11-13 @ 17:59:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: