Cheeky Malin

2011-11-19
22:51:27

Ärlighet på fyllan

Efter som jag har druckit några glas vin så känner jag mig tuff - mycket tuff. Så här kommer en reflektion över min singelstatus. En killkompis ringde och ville att jag skulle gå med ut ikväll men jag vill sitta hemma och känna mig ensam. P A T E T I S K T. Vet inte vad fan jag pysslar med, men tanken på att stå ute i minglet får mig att rysa. Jag har inga problem med att vara singel. Jag skaffar aldrig killar för att jag "måste ha någon".

Kan det vara så att det inte går att avgöra om en relation är bra eller dålig förrän den är över? Kan man verkligen avgöra det när man är förblindad av kärlek och accepterar alla dåliga sidor för att man helt enkelt älskar de bra sidorna så mycket? Är kärleken blind? Jag tror faktiskt att det kan vara så. Hur många gånger har man inte tyckt att någon är fantastisk för att sedan upptäcka att kärleken ändå sakta har dött ut. Ibland bara dör den och ibland får den hjälp att dö av olika saker. Den kräver arbete – kärleken.

Jag har dock alltid haft förmågan och turen att kunna se tillbaka på mina relationer på ett positivt sätt. Det spelar ingen roll om det är mina eller killens känslor som svalnat och jag har respekt för mina ex och en förståelse för vad jag en gång kände för dem. Nu har jag som ”klok” 41-åring upplevt tron om av att vara väldigt omtyckt, till att få veta att det inte är sant – över telefonen med två meningar. Det gör att jag ifrågasätter hela skiten. Levde cyniska jag i en jävla drömvärld? Jag gick från tron om att vara i en riktig relation till att få status som en one-night-stand på två meningar. Så ut och mingla igen? Nej, det lockar inte.

Kommentarer:
#1: Johanna

Hans förlust, hur kan man inte vilja leva med dig? Så omtänksam, söt och galet rolig!! Dock impad att dumpningen inte skedde via sms, låter som en feg krake kunnat gjort det utan att blinka.

2011-11-20 @ 00:20:27
#2: Cheeky M

Vem han vill tycka om är hans val, så det är jag okej med. I går blev tyvärr gott vin i kombination med snyftmusik orsaken till grubbleri. Hur kunde JAG tro så fel om relationen?



Anyway, i dag är känslorna på plats igen och "dramat" över. Så jag knallar vidare... ;)

2011-11-20 @ 08:56:40
#3: Lillkexet

What? Vad var grejen med barnen då? Får man som one night stand träffa nåns barn?

2011-11-20 @ 12:16:30
#4: Cheeky M

Nej. Jag troode vi hade gått in i en ny mer seriös fas. Fel det med. Anyway, jag går vidare nu. Fika snart Kexet?

2011-11-20 @ 12:33:58
#5: Cheeky M

oj TRODDE menar jag ;)

2011-11-20 @ 12:34:55
#6: Kex

Jaaa vi måste fika snart!!!!

2011-11-20 @ 16:20:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: