Cheeky Malin

2011-12-21
19:51:52

Vad är min grej
I dag under lunchen satt jag och kollegorna och gapade upp oss som vanligt. Det är ett ordentligt kacklande när vi sätter i gång. En av oss gjorde misstaget att avslöja att hon har en OnePiece hemma och dessutom gjorde det ännu större misstaget att kalla den för OneSize. När en annan kollega retade henne så påpekade jag: 
 - OnePiece är inte min grej...
Varpå en annan kollega frågade mig:
- Vad är din grej Malin? 
Tydligen påpekar jag lite väl ofta att saker inte är min grej. Ibland är jag internationell och klämmer till med ett:
 - Not my cup of tea.

Va fan? VAD är min grej då? Jag håller med. Är det min grej att såga allt annat kanske? Är det min grej att gå mot strömmen? Är det min grej att dra dåliga repliker som "not my cup of tea"?

Tydligen.

By the way, tydligen ser de en likhet mellan mig och Lilla My från Mumintrollen. Mumintrollen alltså, inte min grej.
Kommentarer:
#1: Johanna

Håna är din grej!!!! Moahahaha

2011-12-21 @ 19:54:33
#2: Cheeky M

JA!! Tack!! Det är ju fan min grej.

2011-12-21 @ 19:55:46
#3: Sussie

Din grej är tveklöst att vara ett störigt pain in the ass när du sätter den sidan till. Herregud vad jag har fått lirka med dig genom åren! Din andra grej är att du är världens mest generösa människa med ett hjärta av guld. Och att du alltid värnar om de som är svaga. Men du och lilla My är ju twins. Typ.

2011-12-21 @ 20:00:00
#4: Cheeky M

Tack Bulli...

2011-12-21 @ 20:04:07
#5: Karro

: ) förutom att jag vet vad en Onepiece heter o jag a b s o l u t inte äger ngn, känner jag mig väldigt omnämnd i detta inlägg. Att "inspirera" till inlägg är tydligen min grej idag

2011-12-21 @ 20:13:23
#6: Cheeky M

Ha ha ha...alltid!

2011-12-21 @ 20:22:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: