Cheeky Malin

2011-12-04
14:07:51

Tvättprocessen
Hur kan tvättberget växa trots att jag tvättar hela tiden? Hur jävligt måste inte småbarnsfamiljer ha det? Bara handdukarna hos mig tycks gå åt som på ett trångbebott turisthotell. Det kanske inte skulle behövas tvätta lika ofta om jag inte bojkottade husets tvättstuga. Jag tvättar allt i min egen tvättmaskin (som står i mitt redan supertrånga badrum) och det är därför jag måste tvätta mindre lass och oftare. Det är något med skitiga tvättstugor som får mig att känna blää och det är något med tvättstugor som ger mig en känsla av otrygghet. Vet inte varför? Jag tvättar hemma thank you very much. Därav tvättberg. 

Nu kanske ni undrar: Men var fan hänger hon sin tvätt då? Hur torkar den?

Jo, jag fäller upp en liten ställning (som också begränsar mängden som kan tvättas under samma dag) och denna står i sovrummet tills det är läggdags för att sedan förflyttas till vardagsrummet. Varsågoda, detta är den så kallade Tvättprocessen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: