Cheeky Malin

2011-12-20
22:15:32

Som en katt

som en katt

När jag och min kompis Sussie bodde på Poros i Grekland i början av 90-talet så brukade vi ibland hänga på en strand som heter Kanali beach. Det var innan vi visste bättre. Sussie började, efter första flytande kotten och rapporten om avloppsrör som mynnade ut i närheten, kalla stranden för "Anali beach" istället.  
Hur som helst, innan vi visste bättre så solade vi där och en dag skulle vi köpa något eller kanske hyra solsäng av en grekisk man som alltid hängde där på stranden. Brunbränd som en pepparkaka. Han fixerade sin blick på mig som i trans där jag stod och kisade mot solen. Han väste:

- Ohh...lika a CAT! You look like a CAT!

Det var den första, men inte den sista, gången jag fick höra den kommentaren nere i Grekland. Nu cirka hundra år senare ser jag själv hur STIRRIG jag ser ut på testbilden när jag fokuserar på nya appen! Har nästan fått in samma jaktblick som katter kan ha. Like a cat. Men var är råttan?

Kommentar:
#1: Helénan

....i told you sooo....ju....

vansinnigt kattlik......

.....uch, det där såg hemskt ut...kattlikt, måste det nog allt stavas....

jobbar nu sista natta innan jullovet, yeeeeees!!!!!

jaaa, sen jobbar jag allra sista passet på torsdag.....

meeen sedan är det leeeeeeedigt fram t 8e jan.

sov så gott...little catwoman of yours..............kram<3

2011-12-21 @ 00:01:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: