Cheeky Malin

2011-12-25
22:33:59

Skype - en räddare i nöden
Jag är glad att jag inte ska ut och sprattla i stormen utanför på ett par höga klackar och för tunna kläder. Jag sitter just nu lotus i soffan med en kudde över knäna att ha min laptop på. Jag hade aldrig lyckats klara av att se snygg ut i håret i denna orkan ändå. Folk skulle undra: Vem fan är hon med Tjorvenansiktet och Ronjahåret?

I går skulle min storebror skypa med sin sambo som befann sig hos sin familj i Budapest. Mina föräldrar hade redan sett detta (i deras ögon) nya fenomen med att skypa kvällen innan så de var inte lika lyriska på julafton kanske. De informerade oss andra (i deras ögon) oinvigda i Skype-världen. Att jag hade skypat med mitt ex i Grekland under några år var tydligen bortglömt. Kanske för att de aldrig fick vara med när detta ägde rum?

Hur som helst, de som blev mest lyriska och uppspelta över skypesamtalet var just vi andra redan skypevana personer. Jag och Marlene stod tätt bakom Pär och ville vara med och vinka till Eszter och hennes familj i Budapest.  Hon vinklade sin dator så vi kunde se dem vinka till oss och Pär drog runt på sin laptop så mamma, pappa och Mats kunde vinkade tillbaka. Hysteriskt. Vad gjorde man innan Skype fanns?

Bäst var när Pär och Eszter visade varandra julgranarna. Priceless.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: