Cheeky Malin

2011-12-29
10:39:29

Nyårsfirande
Jag tror att jag måste ge mig ut i stormen och skitvädret för att trängas med alla nyårsfirare på Systembolaget. Annars måste jag göra det i morgon (fredag) efter jobbet och det känns som en ännu värre idé. Jag vet inte vad jag ska göra på nyår än. Planeringen liksom avtog efter "the big dump" och jag struntar egentligen i nyårsfirandet. Annat var det förr då den skulle firas med pompa och ståt. Det var många år sedan jag gjorde det. Det blir antagligen en lugn kväll hemma i år eller på sin höjd hemma hos en god vän. 

En nyårsafton som Cheeky Torstenssons aldrig glömmer är den brorsan hade med ett fåtal vänner hemma i föräldrarnas villa årsskiftet 1991/92. Jag och min kompis Sussie (who else) fick på nåder vara med. Vi åt och drack för glatta livet och våra snälla föräldrar höll sig helt och hållet undan nere i källarvåningen. Ja, det såg inte ut som en bunker därnere så det gick ingen nöd på dem. 

Vi andra som var typ 21-23 år gamla blev naturligtvis dragna. Big time. En av brorsans polare "jagade" mig naken iförd min andra brors lakan och framför alla inklusive mina föräldrar, en annan kompis till brorsan klädde i mörkret av sig till fillingar i rummet där Sussie låg på en madrass och försökte sova. Han upptäcktes då brorsan kom och tände lampan. Både brorsan och Sussie fick en chock av att se killen stå mitt på golvet i endast sina fillingar. Brorsan var svinirriterad: Ska man inte kunna ta med polare hem till syrran och hennes kompis?

Cheeky Torstenssons såg inte röken av de här två killarna på nästan 20 år och minnet har gett oss en hel del skratt. Så dök en av dem upp på brorsans 40-årsfest. Mot vår förvåning visade han samma beteende (nästan) fast riktade denna gång in sig helt på min andre brors snygga sambo. Fräscht. Och myten lever vidare...

 

Kommentarer:
#1: Helénan

hahaha,bunker......hahaha......

2011-12-29 @ 13:41:33
#2: Helénan

.....alltsååååå LIRARFOLKET......vilket underbart inlägg!!!!!-skrattade kaffet ur munnen,men svalde det även i fel strupe då jag kom till slutet......Likt skojjigt inlägg, som tragiskt.....då man tänker efter.....

Faaaan, vad du är brilliant Malin....JAG GER TIO LIRARPOÄNG AV TIO MÖJLIGA......<3<3<3

2011-12-29 @ 13:47:13
#3: Cheeky M

Ha ha trodde väl att någon (som du) skulle uppskatta det ordvalet...

2011-12-29 @ 13:47:29
#4: Cheeky M

Ha ha jag vet! Jag gilalr dem! För er andra så kan ni läsa om Lirarfolket på: http://oddtorsten.blogspot.com/

2011-12-29 @ 14:15:30
#5: Sussie

Synen av honom i fillingarna är priceless. Men vilken kväll!

2011-12-29 @ 21:32:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: