Cheeky Malin

2011-12-18
11:16:41

Ingen julstress
Det är många känslor i luften så här runt jul. Själv är jag skonad från julångest och jag känner varken krav eller måsten. Jag sitter inte heller och längtar till jul för att jag gillar julmaten och julpyntet. Jag känner faktiskt varken bu eller bä inför julen. Okej, en del julpynt kan vara vackert men julmaten är ingen hit för mig. Så jag ligger gärna hemma i soffan och myser - solo. Fast nu kommer min bror på besök från Tyskland så jag vill ändå vara med på familjeträffen. Det är alltid kul att härja med min härliga Cheeky Family. Så jullunch blir det i alla fall. 

För många andra kan julen vara ett stort stressmoment, ångestladdat eller kanske efterlängtad. Jag kan inte sluta tänka på de som kanske motvilligt sitter ensamma, är skuldsatta, är sjuka eller befinner sig i en situation de inte mår bra i eller kanske bara jobbat för mycket och är helt utmattade. Julidyllen kanske för många är ett för högt krav att leva upp till ibland? Jag vet sedan förut att folk kan tycka att jag är konstig för att jag vill sitta själv på julafton. Jag har kanske vant mig med att inte vara bunden vid jultraditioner eftersom jag firade många jular i Grekland. Vad vet jag? Jag har inga problem alls med det - jag föredrar det. Ligga i sköna kläder i soffan, ha tända ljus och kolla på en bra film med lite gott att äta på soffbordet. Nice.. 

 

  
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: