Cheeky Malin

2011-12-11
14:15:56

Julen syns på gator och torg
Jag hamnade till slut uppe bland butikerna på stan och det var toklite folk ute och julhandlade. Är de medvetna om att det bara är en helg till och sedan jul? Det kändes lyxigt att strosa runt utan trängsel. Suktade efter Jimmy Choo-parfymen och en ny mascara från Lancôme (bäst!). Det blev inget av dem. Jag blev plötsligt medveten om att jag har en ganska sprillans mascara redan och fyra olika och nästan nya parfymer. Tror minsann att tröstshoppingen har slutat? Fast några söta karamellburkar och en rolig behållare för kakao blev det i alla fall till slut - betydligt billigare!

Julpynt och juldekorationer syns överallt, till och med i solskenet. En jättestor julgran står på plats på Stortorget och jag tror jag skymtade några stackars kottar längst upp. Ja, jag stannade upp som en pensionär och glodde. Annars gör man bäst att titta neråt i backen. Överallt, precis som det vore strategiskt utplacerat, ses spyhögar med rödbetssalladmix i. Jag antar att det är alla julbord som orsakat den effekten. Mindre mysigt måste jag påpeka.

Julen är här. Det syns på på både gator och torg.
Kommentarer:
#1: Sussie

Toklite folk på stan? ALLA har åkt till Karlstad för julshopping, här är det hysteri!

2011-12-11 @ 14:47:21
#2: Cheeky M

Jag är chockerad över den glesa mängden folk. Åker alla till M-berg?

2011-12-11 @ 14:48:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: