Cheeky Malin

2011-12-29
18:34:47

Jag delar inte mina fries
Precis som Joey Tribbiani i Friends så ogillar jag när andra äter av mina fries. Köp egna! Detta lilla beteende påpekades av min vän Voula under åren i Grekland. Hon är en "delare". Jävlar vad det ska delas av ALLT och ALLA. Det ska smakas på allt av alla tallrikar. Jag kan väl acceptera att man smakar på varandras varmrätter om man är två stycken men om man är fem? Hur mycket finns kvar av det jag beställde om fyra till ska "nibbla" av det som ligger på tallriken? 
Den grekiska kulturen plus det faktum att Voula inte har växt upp med två bröder, som det alltid skulle delas lika med, gör att hon ser på saken ur ett annat perspektiv. Hon har minsann aldrig på blodigt allvar mätt upp glasspaket med linjal med två bröder och sedan slagits om att INTE få mittenbiten.

Så när hon alltid hoppade över att beställa french fries med orden:
- Jag vill inte ha en hel portion i alla fall...bara några få stycken.

Så fick jag aggressivt påpeka:
- Men det vill JAG. Jag ha en hel portion!

Sedan, lika ofta som Voula avstod från att beställa en egen portion, så orkade inte jag mina. Det var då min "generösa" sida kom fram och jag bjöd frikostigt av mina hängiga och ledsna fries.

Bara så ni vet. Jag delar inte mina fries.
Kommentarer:
#1: Sussie

I know.

2011-12-29 @ 21:30:09
#2: Cheeky M

Bra.

2011-12-29 @ 21:34:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: