Cheeky Malin

2011-12-12
23:33:39

Favoritdofterna
Goda favoriter

Eftersom jag inte kan dofta parfym på jobbet så brukar jag fuska och ta på mig lite av Donna Karans goda och "rena" doft Pure efter min kvällsdusch. Då hinner doften lägga sig lite innan det är dags att jobba morgonen efter. Ständiga följeslagaren annars är Classique. Den har hängt med sedan -95 men den går inte att ha när man jobbar inom sjukhusets väggar. Den får numera dyka upp mer privat istället. Men dofter är kul och ibland väljer jag nog doft efter tillfälle utan att ens tänka på det. Jag har lite svårt att hitta rätt tillfälle för min senaste doft från Diesel. Den är rätt kaxig. Det får väl bli när man ska ut och mopsa upp sig nattetid igen..

Fast godare doft än just ren tvållukt - finns det?
Kommentarer:
#1: Johanna

Nej och just därför älskar jag parfymerna från Clean. Doftar just nyduschad, nytvättat, sommar, varm bomull etc.

2011-12-13 @ 06:30:48
#2: Cheeky M

Ja jag håller med. Står och sniffar på dem varje gång men det blir ändå något annat. Just nu har jag snöat in på PARFYMEN av Jimmy Choo. Ska lukta på den igen först. Började lukta på flera sist och hade noll koll på lukterna alls till slut. Kaffebönor syndes inte till heller...

2011-12-13 @ 06:35:10
#3: Helénan

mmmmm, miiin favvo DG, the one..... den är dessvärre helt slut nu.....eller nu o nuuuuu, det har den varit sedan i somras. Fick den i julklapp av min älskling....Variant BOJTASTOOOOR......men eftersom jag älskar den så sprutades det hej vilt, det var på hals, det var på bröst, det var på kropp, det var på.....jajajaja, det var nästan på ALLT......-öjj, där kom eeen sprutning.....kunde jag säga med nacken vickandes fram och tillbaks åt sidan.....hahahaha.....Nu till min undran......-hur doftar diesel???? -tyyyyp????? -kommer i håg att du använde Ardens...Beautiful, tror jag det var....dååååå för länge länge seeeeeeen......kråååååm

2011-12-13 @ 18:53:44
#4: Helénan

elller vare estee lauder????? Beautiful?????....-ahhhhhhh, det var något med beautiful..........

2011-12-13 @ 19:00:36
#5: Helénan

.....-TJÖÖÖÖÖÖÖTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-12-13 @ 19:58:44
#6: Cheeky M

Ja det kanske det var men den hade jag bara någon gång.. Loverdose luktar så här: Diesel kryddar till sin parfymserie lite mer med hjälp av nya tillskottet Loverdose. En spännande annorlunda doft full av passion. "Ett vackert men dödligt vapen av förförelse."

Toppnot: Mandarin, stjärnanis.

Hjärtnot: Lakrits, gardenia, jasmin.

Basnot: Trä, vanilj, amber.

2011-12-13 @ 19:59:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: